Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Moderátoři: Předsednictvo Sdop, Vedoucí projektů
-
- Správce fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: 8.8.2018 21:24:01
Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Scheinherr nedávno zveřejnil fotografii ze soupravy metra 81-71M, na které byla osamocená sedačka ve trojce otočena tak, že je opěradlo bokem ve směru jízdy, viz foto. Údajně je to zlepšovák, a dle komentářů pod příspěvkem docela nabral politické body.
Shromážděné poznatky:
1) Cestující odhadem v 95 % případů sedí bokem, tedy tak, jak je sedačka umístěna v navržené podobě, z důvodu malého prostoru na nohy, sedí-li někdo proti.
2) Architekt interiéru zamýšlel sedačku osadit ve stávající podobě kvůli větší obsaditelnosti vozidla a optické prostornosti.
3) Opatření nevyhnutelně povede k papírovému snížení obsaditelnosti.
4) V některých oddílech se sedí bokem na celé šestici tak jako tak, tedy podobně, jako navrhli sovětští inženýři pro 81-71 a dodnes navrhují i pro nové soupravy v Rusku.
Výhody a nevýhody sezení bokem a další názory uvítám v tomto topicu.
Shromážděné poznatky:
1) Cestující odhadem v 95 % případů sedí bokem, tedy tak, jak je sedačka umístěna v navržené podobě, z důvodu malého prostoru na nohy, sedí-li někdo proti.
2) Architekt interiéru zamýšlel sedačku osadit ve stávající podobě kvůli větší obsaditelnosti vozidla a optické prostornosti.
3) Opatření nevyhnutelně povede k papírovému snížení obsaditelnosti.
4) V některých oddílech se sedí bokem na celé šestici tak jako tak, tedy podobně, jako navrhli sovětští inženýři pro 81-71 a dodnes navrhují i pro nové soupravy v Rusku.
Výhody a nevýhody sezení bokem a další názory uvítám v tomto topicu.
Pro mou rychlou reakci mne prosím označte pomocí @ nebo mne citujte. Přijde mi notifikace do e-mailu.
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 362
- Registrován: 8.8.2018 22:45:54
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Jelikož je podle fotky otočená jen půlka sedaček, tak je to za mě v pořádku - kompromis pro všechny. Skupina cestující ve třech si i nadále sedne na „trojku“ a jednotlivci na tu nově otočenou.
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 8.8.2018 22:51:40
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Jelikož sezení bokem obecně hodně nemám rád, tak mi tenhle nápad dost vadí. Možná to je sobecké, ale samostatná sedačka po směru jízdy je prostě nejlepší místo z celého vozu.
Nejde jen o směr jízdy jako takový, ale zejména o to, když je metro plné a někdo ti stojí před nohama nebo ti čumí do xichtu.
95 % mi přijde jako pitomost. To asi nemá z žádného výzkumu, že?
Nejde jen o směr jízdy jako takový, ale zejména o to, když je metro plné a někdo ti stojí před nohama nebo ti čumí do xichtu.
95 % mi přijde jako pitomost. To asi nemá z žádného výzkumu, že?
-
- Správce fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: 8.8.2018 21:24:01
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Abych řekl pravdu, taky tam téměř vždy sedím bokem, i když proti mě nikdo nesedí. Pro to, abych měl motivaci sedět ve směru jízdy musím mít možnost koukat z okna, což u této sedačky není. Pak mi je pohodlnější, když na ní sedím bokem, zejména kvůli nohám z protisedačky.
Myslím, že toto téma je ve většině zcela subjektivní záležitost, nějaké fakty se zde hledají jen těžko. Jak jsem zmínil, v Rusku a v postsovětských zemích stále úplně všude používají boční sezení, Západ je nakloněn spíš kombinaci. Napadá mě pouze optická prostornost, pokud všichni cestující budou důsledně sedět tak, jak mají, a pokud nesedí, pak tento fakt nemá smysl řešit.
95 % je můj osobní odhad dle neprůkazného pozorování ještě z doby před koronavirem. Možná to bude méně a také záleží, zda proti tobě v tu chvíli někdo sedí; pokud ano, pak si myslím, že toto číslo bude blízko realitě.
Myslím, že toto téma je ve většině zcela subjektivní záležitost, nějaké fakty se zde hledají jen těžko. Jak jsem zmínil, v Rusku a v postsovětských zemích stále úplně všude používají boční sezení, Západ je nakloněn spíš kombinaci. Napadá mě pouze optická prostornost, pokud všichni cestující budou důsledně sedět tak, jak mají, a pokud nesedí, pak tento fakt nemá smysl řešit.
95 % je můj osobní odhad dle neprůkazného pozorování ještě z doby před koronavirem. Možná to bude méně a také záleží, zda proti tobě v tu chvíli někdo sedí; pokud ano, pak si myslím, že toto číslo bude blízko realitě.
Pro mou rychlou reakci mne prosím označte pomocí @ nebo mne citujte. Přijde mi notifikace do e-mailu.
-
- Předsednictvo Sdop
- Příspěvky: 101
- Registrován: 9.8.2018 9:58:01
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Osobně tuto sedačku bytostně nesnáším a nepamatuji si na případ, kdy bych si na ni sedl, pokud nejedu ve skupině. Pokud jedu ve skupině, pak samozřejmě čelem ke skupině. Co ovšem slýchám, tak při sezení takhle bokem se jedná o nejvýhodnější sedačku k práci třeba na laptopu... Za mě bych byl spíše pro rozšíření všech 6 sedadel bokem, to je mi jednotlivě nejpohodlnější, protože se tam nemusím s nikým hádat o nohy, je na všechny sedačky pohodlný přístup a všechny jsou rovnocenné, takže nemusím dlouho vybírat. Navíc je to dobré i pro dvojice a větší skupiny tak často metrem necestují.
Nicméně to opravdu považuji za dost subjektivní. Co nepovažuji za subjektivní je kapacita souprav, která je konkrétně ve špičkových časech v metru dost důležitá a bylo by vhodné ji rozšířit. Právě celopodélné sezení má nejvyšší a nejpohodlnější kapacitu na stání, nebylo by právě to záhodné využít? Naopak v sedle je metro dostatečně prázdné na to, aby se cestující rozmístili podle potřeby a tudíž v sedle není umístění sedaček tak zásadní.
Nicméně to opravdu považuji za dost subjektivní. Co nepovažuji za subjektivní je kapacita souprav, která je konkrétně ve špičkových časech v metru dost důležitá a bylo by vhodné ji rozšířit. Právě celopodélné sezení má nejvyšší a nejpohodlnější kapacitu na stání, nebylo by právě to záhodné využít? Naopak v sedle je metro dostatečně prázdné na to, aby se cestující rozmístili podle potřeby a tudíž v sedle není umístění sedaček tak zásadní.
-
- Správce fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: 8.8.2018 21:24:01
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
To jsem upřímně moc nezkoumal, ale nedivil se, kdyby to tak bylo, právě z důvodu toho, že v Rusku to používají pořád a tam, jak víme, používají jen věci osvědčené a příliš neexperimentují. Konec konců se to dá srovnat i u nás, stačí si najít celopodélný oddíl ve špičce a spočítat si tam stojící cestující.Vít Macháček píše: ↑11.4.2020 18:22:42Právě celopodélné sezení má nejvyšší a nejpohodlnější kapacitu na stání, nebylo by právě to záhodné využít? Naopak v sedle je metro dostatečně prázdné na to, aby se cestující rozmístili podle potřeby a tudíž v sedle není umístění sedaček tak zásadní.
Pro mou rychlou reakci mne prosím označte pomocí @ nebo mne citujte. Přijde mi notifikace do e-mailu.
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 362
- Registrován: 8.8.2018 22:45:54
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Celopodélné sezení nepoužívají jenom v Rusku, ale po celém světě namátkou i Německo, Francie, Španělsko, UK, USA, Čína
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 279
- Registrován: 8.8.2018 23:21:01
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
Osobně mi obě varianty nevadí, i když já osobně sedím po smeru/proti směru a na sedačce se neotáčím. Občas se dám do řeči s někým naproti a je to supr, ale většina lidí to nedělá
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 362
- Registrován: 8.8.2018 22:45:54
Re: Názory dopraváků na krok Scheinherra s otočením sedačky do kolmé polohy
A co jim říkáš? Lanaříš je do cash flow?