Osobně se mi také nelíbí realizace navržené trati, jež má obsloužit jen okraj Zdib a skončit na poli kus od obce Sedlec, která je mimochodem nejmenší široko daleko (a trať do obce navíc ani nevede). Myslím si, že v takové podobě se jedná o naprostý pahýl, který navíc drtivé většině dnešních cestujících VHD dopravu prodlouží a zkomplikuje - a jedná se o velmi vytížené autobusové linky. Cestující to navíc může motivovat, aby místo autobusu dojeli na tramvaj, u níž bude velké P+R, autem. Zde si musíme uvědomit, že i dnes bývají kolony až ke Klíčanům, takže kvůli trati by se mohly ještě prodloužit. Mimochodem i kvůli IAD má logiku udělat P+R až v lokalitě, kde kolony nejsou, nabízí se proto Odolena Voda nebo Úžice (kde je dálniční nájezd).
Můj podrobnější názor si můžete přečíst také v diskusi zde: https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f ... 30#p604943
Pokud máte zájem, odkaz na dokumentaci EIA je zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1088
Dnes jsem se navíc pustil do nakreslení návrhu možného řešení trati, který můžete vidět v příloze. Je to skutečně spíše čára na mapě, chtěl jsem si mj. ověřit směrové poměry a uvědomuji si řadu slabých stránek návrhu. Na druhou stranu si myslím, že takovéto nebo obdobné řešení by bylo reálné a bylo by vhodným řešením, jak tuto oblast obsloužit kolejovou dopravou. Protože na vlak nebo vlakotramvaj to tady úplně není.
