Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby - Klecany / Odolena Voda - Veltrusy - Kralupy
Napsal: 10.2.2019 20:03:38
V posledních dnech se poměrně intenzivně zabývám otázkou tramvajové trati do oblasti Zdib, kterou aktivně připravuje Praha ve spolupráci se Sč. krajem. O řešení této trati mě požádal také Martin Ševic, protože obec Dřínov s ní zásadně nesouhlasí. Trať by pro ně, jako pro řadu dalších obcí, znamenala nutnost přestupovat na tramvaj u Zdib, resp. Sedlce, a pak znovu přestupovat na metro v Kobylisích, přitom rozdíl jízdní doby oproti autobusu s vyhrazeným pruhem, by byl minimální a celková cestovní doba by se tím prodloužila. Klesla by také kvůli tomuto přestupu spolehlivost spojení. Obec by proto žádala, aby trať, pokud už má být realizována, vedla aspoň do Odoleny Vody, čímž už by se jim cestování zkrátilo, za předpokladu separované trati s rychlostí třeba 80 km/h.
Osobně se mi také nelíbí realizace navržené trati, jež má obsloužit jen okraj Zdib a skončit na poli kus od obce Sedlec, která je mimochodem nejmenší široko daleko (a trať do obce navíc ani nevede). Myslím si, že v takové podobě se jedná o naprostý pahýl, který navíc drtivé většině dnešních cestujících VHD dopravu prodlouží a zkomplikuje - a jedná se o velmi vytížené autobusové linky. Cestující to navíc může motivovat, aby místo autobusu dojeli na tramvaj, u níž bude velké P+R, autem. Zde si musíme uvědomit, že i dnes bývají kolony až ke Klíčanům, takže kvůli trati by se mohly ještě prodloužit. Mimochodem i kvůli IAD má logiku udělat P+R až v lokalitě, kde kolony nejsou, nabízí se proto Odolena Voda nebo Úžice (kde je dálniční nájezd).
Můj podrobnější názor si můžete přečíst také v diskusi zde: https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f ... 30#p604943
Pokud máte zájem, odkaz na dokumentaci EIA je zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1088
Dnes jsem se navíc pustil do nakreslení návrhu možného řešení trati, který můžete vidět v příloze. Je to skutečně spíše čára na mapě, chtěl jsem si mj. ověřit směrové poměry a uvědomuji si řadu slabých stránek návrhu. Na druhou stranu si myslím, že takovéto nebo obdobné řešení by bylo reálné a bylo by vhodným řešením, jak tuto oblast obsloužit kolejovou dopravou. Protože na vlak nebo vlakotramvaj to tady úplně není. A vzhledem už k dnešní poptávce by si oblast tramvaj zasloužila. A když uvážíte, že tramvaj určitě ještě podnítí rozvoj zástavby a že se v Odolce plánuje mezinárodní letiště...
Osobně se mi také nelíbí realizace navržené trati, jež má obsloužit jen okraj Zdib a skončit na poli kus od obce Sedlec, která je mimochodem nejmenší široko daleko (a trať do obce navíc ani nevede). Myslím si, že v takové podobě se jedná o naprostý pahýl, který navíc drtivé většině dnešních cestujících VHD dopravu prodlouží a zkomplikuje - a jedná se o velmi vytížené autobusové linky. Cestující to navíc může motivovat, aby místo autobusu dojeli na tramvaj, u níž bude velké P+R, autem. Zde si musíme uvědomit, že i dnes bývají kolony až ke Klíčanům, takže kvůli trati by se mohly ještě prodloužit. Mimochodem i kvůli IAD má logiku udělat P+R až v lokalitě, kde kolony nejsou, nabízí se proto Odolena Voda nebo Úžice (kde je dálniční nájezd).
Můj podrobnější názor si můžete přečíst také v diskusi zde: https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?f ... 30#p604943
Pokud máte zájem, odkaz na dokumentaci EIA je zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1088
Dnes jsem se navíc pustil do nakreslení návrhu možného řešení trati, který můžete vidět v příloze. Je to skutečně spíše čára na mapě, chtěl jsem si mj. ověřit směrové poměry a uvědomuji si řadu slabých stránek návrhu. Na druhou stranu si myslím, že takovéto nebo obdobné řešení by bylo reálné a bylo by vhodným řešením, jak tuto oblast obsloužit kolejovou dopravou. Protože na vlak nebo vlakotramvaj to tady úplně není. A vzhledem už k dnešní poptávce by si oblast tramvaj zasloužila. A když uvážíte, že tramvaj určitě ještě podnítí rozvoj zástavby a že se v Odolce plánuje mezinárodní letiště...