Říká se, že jsme přeznačkovaná země. To je trochu pravda, když místo řádné výuky řidičů musíme na přednost z vyjetí z obytné zóny upozorňovat zcela zbytečnou značkou navíc...§ 23
Vjíždění na pozemní komunikaci
(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Moderátoři: Předsednictvo Sdop, Vedoucí projektů
-
- Správce fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: 8.8.2018 21:24:01
Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Jak může stát vyžadovat dodržování zákona, když sami lidé, kteří umisťují značení ho neznají? Aktuálně dělám autoškolu a proto mám zákon 361/2000 načtený ve svěží podobě. Díky tomu jsem si okamžitě všiml paradoxu zobrazený na fotce. Co říká zákon a jaká značka je zde naprosto zbytečná?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Pro mou rychlou reakci mne prosím označte pomocí @ nebo mne citujte. Přijde mi notifikace do e-mailu.
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 8.8.2018 22:51:40
Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Tady mi přijde zejména zcela chybná ta značka obytné zóny, protože tohle jako obytná zóna vůbec nevypadá. Bohužel zejména na místních komunikacích lze vidět kdeco. A ne, nežijeme v centralizovaném systému, kde o všem rozhoduje stát. Tohle je kritika na lokální silniční správní úřad.
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.3.2019 16:46:02
Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Jsme přeznačkovaní a přitom u některých mostů chybí jeho číslo a nosnost.
-
- Správce fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: 8.8.2018 21:24:01
Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Obytná zóna to je, protože pár desítek metrů za fotkou je centrum Č. Kamenice.Ondřej Kališ píše: ↑9.8.2019 21:21:52Tady mi přijde zejména zcela chybná ta značka obytné zóny, protože tohle jako obytná zóna vůbec nevypadá. Bohužel zejména na místních komunikacích lze vidět kdeco. A ne, nežijeme v centralizovaném systému, kde o všem rozhoduje stát. Tohle je kritika na lokální silniční správní úřad.
To samé je STOP při nájezdu na dálnici v mistě, kde je zúžení. Rychlost 80 v tomto případě nepomůže, neboť tam může vzniknout souvislá jízda vozidel velmi dlouhou dobu. V USA to řeší semafory, jak ale tuhle situaci vyřešit u nás netuším... Snad jen zrušením nájezdu, protože tahle přechodná úprava absolutně nezohledňuje začínající šoféry.
Pro mou rychlou reakci mne prosím označte pomocí @ nebo mne citujte. Přijde mi notifikace do e-mailu.
-
- Člen Sdop
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 8.8.2018 22:51:40
Re: Špatná svislá přechodná úprava provozu na PK - opět
Obytnou zónu z hlediska pozemních komunikací necharakterizuje, jestli je to někde v centru obce, ale má mít určité stavební a provozní parametry, pokud někam jen prdnu značku, jedná se především o nevhodné vyznačení obytné zóny. V těchto případech pak považuji použití značky dej přednost v jízdě za vhodné, protože řidič by jinak mohl situaci (byť svou chybou) nesprávně vyhodnotit.Jiří Staněk píše: ↑10.8.2019 21:36:32Obytná zóna to je, protože pár desítek metrů za fotkou je centrum Č. Kamenice.
Z principu když vyjíždíš ze skutečné obytné zóny, tak by ti mělo na první pohled dojít, že budeš dávat přednost, protože se zcela mění charakter komunikace.
Obecně jde spíš o častý problém, že dopravní značky jsou použity v případech, pro něž nejsou určeny a správně by to silniční správní úřad neměl nikdy schválit. Obdobná situace nastává velmi často např. v případě vyznačení cyklostezky na komunikaci, která normové parametry cyklostezky ani zdaleka nesplňuje, ale vzhledem k naší právní úpravě nutí cyklistu jet po souběžné komunikaci (resp. chodníku), která k tomu účelu vůbec není stavěná.